تغذیه برای بازیکنان والیبال
والیبال
(کلیپ.عکس.تمرینات بدنسازی.بیوگرافی.اموزش ومقاله های والیبال

تغذیه برای بازیکنان والیبال

فاکتورهای بسیار منجر به موفقیت در امادگی فیزیکی برای ورزش می شود. برای رسیدن به اوج استعداد لازم است این فاکتور ها تعیین و درک شوند. هدف از این فصل اعلام نیازها برای اجرا نوفق در والیبال است و اینکه چگونه  تغذیه به این نیاز ها مربوط می شوند.

 

استعداد ژنتیکی

بین افراد تفاوتهایی وجود دارد،همچنانکه اختلاف در اندازه ها،فرمهای متفاوت و ضعف ها و قدرتها  این تفاوت دیده می شود. یک نفر ممکن است کوتاه ، چاق و کاملا برای ورزش والیبال مناسب نباشد. از طرف دیگر فردی که بلند است و چابک ،ممکن است کاملا  به اجرای موفق در وزنه برداری در سطح المپیک ناتوان باشد. تفاوتهای ژنتیکی بین افراد وجود دارد که ممکن است یک زمینه را برای رقابت در انواع فعالیت های استقامتی هوازی فراهم نماید، و تا اینکه، کارهای انفجاری و کوتاه در ورزشهای از نوع غیر هوازی را ایجاد کند. یک نفر، نمی تواند استعداد ژنتیکی خود را تغییر دهد، اما با امادگی فیزیکی صحیح و تغذیه خوب می تواند به اوج استعداد اجرای خود دست یابد.

سلامتی خوب

سلامتی خوب، برای افرادی که تمرین کافی و برگشت به حالت اولیه کامل در جلسات تمرینات دارند لازم است. سلامتی ضعیف ممکن است به تمرین ناکافی ، برگشت به حالت اولیه ضعیف و احتمال اسیب، بیماری، عدم تمرکز روحی و کم بنیه گی منجر شود.

تمرین سیستماتیک / مستمر

موفقیت در اجرای فیزیکی براساس تمرین با انگیزه کافی میسر است. بدن نسبت به فشارهای فیزیکی توسط سازگاری و تدارک برای بار فشاری که بعدا به ان اعمال خواهد شد واکنشنشان می دهد. چنانچه بار فیزیکی کافی نباشد، سازگاری نا چیزی به وقوع خواهد پیوست . حداقل افزایش بدست می اید. زمانی که تمرین با انگیزه کافی به فرد سالم برای مدتی بطور مستمر اعمال شود، افزایش چشمگیری ممکن است مشاهده گردد. این می تواند از طریق تمرین سیستماتیک، مستمر و فزاینده ممکن گردد. اینکه یک نفر فقط تمرین بکند، بدین معنی نیست که به اوج استعداد خود دسترسی خواهد یافت. افراط در تمرین ( پر تمرینی) ممکن است منجر به افت اجرا و اسیب دیدگی گردد و به عنوان یک مشکل بزرگ در تمرین ورزشی امروزه شناخته شده است.

مربیگری مناسب و موثر

یک مربی موثر، از نقاط قوت و ضعف ورزشکاران باطلاع است و با انها (بطور انفرادی) رفتر می کند. این مربی است که از خواسه های فیزیکی، روانی و تکتیکی ورزش، باطلاع است و ضمنا از نحوه برخورد با ورزشکارانش بنا به این نیازها مطلع است. مربی از طریق تمرین سیستماتیک و برنامه ریزی شده و همین طور نظارت بررشد و توسعه مهارت های ویژه ورزشی، آموزش داده و راهنمایی می کند.

تغذیه کافی

تغذیه در موفقیت هر یک از فاکتور های توضیح داده شده قبل نقش دارد. استعداد ژنتیکی نمی تواند تغییر یابد، هرچند در اوائل رشد فیزیکی ورزشکار، تغذیه ضعیفممکن است خطرات سلامت را افزایش دهد. مشکلات ممکن است رشد ضعیف عضله و استخوان، تغییرات در میزان متابولیک و دشواری در افزایش وزن بدون چربی یا کاهش چربی بدن را شامل شود. .ورزشکاران به ایجاد عادتهای غذائی مناسب در اوائل دوران پیشرفت فیزیکی خودشان نیاز دارند.

تغذیه روندی است که بوسیله ان مواد شیمیایی از غذا توسط بدن، برای تهیه مواد معدنی و انرژی لازم به منظور حفظ عمر و سلامتی، شکسته می شوند. سلامتی برای عملکرد صحیح بدن در هنگام فعالیتهای روزانه لازم است و این نیاز در هنگام برگشت به حالت اولیه در مواقع تمرین و هنگام مسابقات اهمیت دارد. تغذیه خوب، حاکی از این استکه بدن کلیه مواد معدنی ضروری را در حد مورد نیاز برای حفظ سلامتی از غذای مصرف شده جذب کرده است. تمرین سیستماتیک و مستمر تحت تاثیر تغذیه است بدلیل اینکه انرژی استفاده شده در این مدت عمدتا از کربوهیدرات، چربی و پروتئین مشتق می شود.

برای اینکه ورزشکار فعالانه حاضر شود و در هنگام تمرین و مسابقه خوب و پیشرفته نماید، مقدار کافی از انرژی باید سریعا فراهم شده باشد. کربوهیدارت و چربی منابعی از انرژی هستند که ترجیح داده می شود. در حالیکه پروتئین برای تولید انرژی خیلی کم، ولی برای ساخت و ترمیم و حفظ بافت استفاده می شود. چنانچه مقدار و انرژی حاصل از منابع غذایی بیش از احتیاج بدن تهیه گردد انرژی اضافی بصورت چربی ذخیره خواهد شد.  


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط ﺍﻣﻴﺮ ﻋﺮﺏ ﺍﺳﻤﺎﻋﻴﻠﯽ

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 76
بازدید دیروز : 275
بازدید هفته : 396
بازدید ماه : 395
بازدید کل : 924669
تعداد مطالب : 123
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1